Senaste nytt

November 9, 2024
 / 
Kunder

Man kan inte nog belysa vikten av styrka och räckvidd mellan sond och mottagare vid styrd borrning.

Genom ett starkt och stabilt instrument med lång räckvidd kan man utföra pilotborrningar till kraftigt reducerad tidsåtgång och där personalen slipper att utsättas för onödiga risker, t ex genom att beträda trafikerade vägar, navigera i strömt vatten, etc.

Men också att passera hinder med hjälp av ”borra-till-funktionen” istället för att försöka hitta rätt på ”spöksignaler” och kanske därigenom mäta in fel läge och djup. Bilderna nedan är exempel från en sådan borrning där vi passerade ett ”hinder i hindret”.

I oktober var Jenny till Svenstrup i Danmark för att vara med Entreprenørfirmaet Østergaard A/S på en parallell borrning under E45:an.

Mitt i vägen låg en betongkulvert om 3,75x4,7 meter på ca åtta meters djup och som löpte ca 45° under motorvägen som vi skulle korsa.

Vi gick in under vägen på ca 15 meters djup och väl framme under vägen så åkte vi runt med instrumentet på andra sidan, i detta fallet var vägen ca 35 meter bred, riktade in instrumentet och ställde det i borra-till-läge.

Genom att göra såhär kunde vi ”ducka” interferensen och få stabil rikt i borra-till-funktionen och borra efter den och pitchen under hela vägen med full kontroll tills vi hade passerat. Dessutom behöver ingen vara uppe och springa på vägen och utsättas för risken att bli påkörd, trafiken kan flyta som vanligt och pilotborrningen går avsevärt mycket snabbare. Man sparar också pengar åt kunden då man inte behöver anlita några TMA-bilar.

Resultatet blir: Effektivare borrning, säkrare arbetsmiljö för personalen, mindre störningar på trafiken och pengar kan sparas åt kunden.

November 9, 2024
 / 
Kunder

Man kan inte nog belysa vikten av styrka och räckvidd mellan sond och mottagare vid styrd borrning.

Genom ett starkt och stabilt instrument med lång räckvidd kan man utföra pilotborrningar till kraftigt reducerad tidsåtgång och där personalen slipper att utsättas för onödiga risker, t ex genom att beträda trafikerade vägar, navigera i strömt vatten, etc.

Men också att passera hinder med hjälp av ”borra-till-funktionen” istället för att försöka hitta rätt på ”spöksignaler” och kanske därigenom mäta in fel läge och djup. Bilderna nedan är exempel från en sådan borrning där vi passerade ett ”hinder i hindret”.

I oktober var Jenny till Svenstrup i Danmark för att vara med Entreprenørfirmaet Østergaard A/S på en parallell borrning under E45:an.

Mitt i vägen låg en betongkulvert om 3,75x4,7 meter på ca åtta meters djup och som löpte ca 45° under motorvägen som vi skulle korsa.

Vi gick in under vägen på ca 15 meters djup och väl framme under vägen så åkte vi runt med instrumentet på andra sidan, i detta fallet var vägen ca 35 meter bred, riktade in instrumentet och ställde det i borra-till-läge.

Genom att göra såhär kunde vi ”ducka” interferensen och få stabil rikt i borra-till-funktionen och borra efter den och pitchen under hela vägen med full kontroll tills vi hade passerat. Dessutom behöver ingen vara uppe och springa på vägen och utsättas för risken att bli påkörd, trafiken kan flyta som vanligt och pilotborrningen går avsevärt mycket snabbare. Man sparar också pengar åt kunden då man inte behöver anlita några TMA-bilar.

Resultatet blir: Effektivare borrning, säkrare arbetsmiljö för personalen, mindre störningar på trafiken och pengar kan sparas åt kunden.

Genom att klicka på "Acceptera alla kakor" godkänner du att kakor sparas på din enhet för att förbättra webbplatsens navigering, analysera webbplatsanvändning och hjälpa till i våra marknadsföringsinsatser.